Tuesday, December 23, 2014

Shaklee Collagen Powder : Persoalannya ~ Hang Sabaq Ke Dak???



Berkenan sungguh dengan poster Hafez. Oh ya, saya pun dah start makan SCP ni tau. Bila anak saya yang menyusu badan dah berumur 1 tahun 10 bulan, baru saya ambil SCP ni. Boleh saja ambil lebih awal tapi biasalah, saya fokus kepada set menyusu dulu.

Nak share lah tulisan rakan sideline saya Hafez Zahruddin tentang pengambilan SCP ni. Jom baca!


Cuba tengok carta ni berapa banyak bahagian di tubuh kita yang perlukan kolagen. Jadi bersabarlah bila makan Collagen Powder. Jangan sedih kalau muka tak nampak perubahan drastik selepas guna sekotak Collagen Powder. Kita tak nampak di luar, tapi dalam tubuh kita sebenarnya flawless dek penangan Collagen Powder.

Habis, kenapa saya makan kolagen dah 3 kotak tapi muka tak nampak muda pun?

Tahap kesihatan setiap orang berbeza. Ada yang banyak kandungan kolagen dalam badan. Ada yang kurang. Semua ni dipengaruhi oleh diet harian, tabiat merokok, alkohol, pendedahan terhadap matahari dan lain lain. Badan kita perlukan kolagen bukan saja untuk kulit tetapi juga untuk organ, tulang, dan rawan. Jika kolagen dalam badan anda kurang dan banyak yang musnah, sudah tentu supplemen kolagen anda diagih-agihkan ke seluruh badan, bukan semata mata di kulit. Oleh yang demikian, individu seperti ini memerlukan masa yang lebih untuk menonjolkan kesan positif kolagen terhadap kulit.

Sesiapa pun boleh ambil  SCP ni tau, tak kira lelaki atau wanita. Dan kesannya akan eksklusif kepada si pengguna. Jangan la banding-bandingkan sebab kondisi tubuh setiap orang tak sama. 

Apa kebaikan kepada cik abang jika beliau consume SCP secara konsisten?



Begitu juga kepada wanita;


Dan inilah dia mengapa kita perlu konsisten dalam pengambilan SCP supaya memperolehi hasil yang diinginkan. Jangan lupa jaga diet harian dan pastikan pengambilan air mencukupi ya!


Untuk melayari blog Hafez Zahruddin, klik saja http://hafezthegreat.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?