Thursday, January 5, 2017

KEPERLUAN AIR MINUMAN BERSIH DAN BERKUALITI DI MANA SAJA!

Wah, awal-awal tahun macam ni, ramai ibu share tentang anak-anak mereka. Ada yang masuk tadika, darjah satu dan tak kurang ramai yang menghantar anak-anak memasuki tingkatan 1 di sekolah berasrama. Begitulah putaran usia. Sampai masa, anak-anak kita akan pergi seorang demi seorang untuk membina masa depan. Redhalah dan beri support terbaik!

Bagi ibu-ibu yang menghantar anak ke asrama, antara perkara yang selalu mereka bimbangkan ialah mengenai air minum. Betul, ada sesetengan asrama menyediakan mesin penapis air. Bagi yang tak ada, jenuh juga ya beli air botol dari kantin, dewan makan atau koperasi sekolah, lagi jenuh bila ibu bapa terpaksa hantar air minuman untuk stok beberapa hari!. Macam kakak saya di MRSM dulu :-)

Tak kurang juga kita dengar tentang banjir besar yang melanda negeri-negeri pantai timur kali ni. Sangat simpati dengan mangsa banjir yang terpaksa berhimpitan di pusat-pusat perlindungan dan hidup sekadarnya sementara menantikan banjir surut. Pastinya mereka memerlukan makanan dan minuman yang cukup, terutama ibu-ibu hamil, berpantang, menyusu, kanak-kanak serta bayi yang memerlukan air minuman yang bersih. 

Shaklee ada solutionnya!


Ini penapis air mobil Get Clean Water. Multipatented Get Clean Water Pitcher ni menggunakan blok pepejal karbon untuk menapis dan membersihkan air. Setiap penapis air bersih mengendalikan 80 gelen air dan setiap penapis diperbuat daripada tempurung kelapa yang mampan karbon dengan menggunakan proses zeroemission.

Penapis ni adalah water-filtration pitcher yang pertama dengan sistem penapis karbon blok yang boleh diisi semula. Jadi, kuranglah sisa ke tapak pelupusan, kan!


Lihatlah, Get Clean Water Pitcher ni disahkan oleh Persatuan Kualiti Air (WQA) boleh mengurangkan sehingga 99% lead serta berpuluh-puluh bahan pencemar lain yang hadir dalam air dan boleh membahayakan kesihatan!.


Tengok air ni. Gelas sebelah kiri merupakan air bersih setelah dituras dan rasanya sedap serta halus!. Dan paling bagus, satu penuras dapat menuras 303 liter atau 80 gelen air di mana dua kali ganda lebih banyak berbanding penuras jenama lain. 

Jangan risau tentang perlu servis atau tak Get Clean Water Pitcher ni, sebab meter akan menunjukkan bila anda patut tukar penapis yang anda boleh lakukannya sendiri!. 

Setiap penapis yang diberikan dalam set ini mampu bertahan sehingga lebih 3 bulan atau apabila meter telah menunjukkan turasan mencecah 80 gelen air. So kalau 3 penapis?. Berbaloi kan!



Jadi inilah antara keperluan utama yang patut disediakan semasa kita bermusafir, kepada anak-anak di asrama dan paling penting, standby semasa menghadapi sebarang kemungkinan bencana!.

Jom baca apa kata pengguna Get Clean Water Pitcher ni!









Jom Shaklee!

Sr. Sup Asmaniza & Ziyauddin
SID 888128
0124430919/0124430929
COD Changlun
FB Dinas Zafran / Ziyauddin Mohamad

1 comment:

  1. nice posting here. strongly agreed about having clean water everyday is a must. same goes to our little heroes, they need clean and healthy water intake everyday for their activities. come read this article https://noratiqah22.blogspot.com/2022/06/sekolah-dan-universiti-perlukan-penapis.html

    ReplyDelete

Apa kata anda?