Friday, November 28, 2014

Kembali Kepada Allah Melalui Sunnah NabiNya

Ingat lagi sebelum join Shaklee. Walaupun berkerjaya tetap, tetapi nak bagi pada mama abah sebulan RM 200 pun berkira2. Mama dan abah tak pernah kata apa, ambik saja dengan penuh syukur. Yang paling sedih bila saya nak mula buat master. Saya bagitahu yang nak guna duit sambung belajar. Jadi tak dapat nak bagi macam selalu... 😪...

Mama kata tak apalah sedangkan saya tahu mama dah kehilangan satu sumber kewangan untuk bayar ansuran keperluan rumah. Dalam diam, saya berdoa supaya Allah murahkan rezeki mama abah saya dan bantulah saya berjaya dalam pelajaran, supaya dapat kembali memberi kepada mereka selepas ini.

Sambung belajar secara part time saja. Memang menyotonglah, tak menang tangan. Dalam tempoh 3 tahun tu, saya lahirkan anak ketiga dan keempat. Allah takdirkan kedua-duanya melalui proses pembedahan disebabkan komplikasi. Dan disebabkan itu juga, buat pertama dan kedua kalinya saya bertekad menyusukan anak-anak ini dengan susu ibu secara eksklusif sehingga usia mereka 2 tahun. Sesuatu yang tak pernah saya buat semasa anak pertama dan kedua dulu (saya terkilan sehingga hari ini). Dan atas sebab inilah juga Allah temukan saya dengan Shaklee melalui sahabat sekampus saya di peringkat sarjanamuda dulu. 

Saya merasai kebaikan Shaklee, saya teruja berkongsi kebaikan Shaklee dengan menjadi SID, di mana kesemuanya berlaku semasa saya sambung master tu lah. 



Alhamdulillah...saya rank up dan kini menjana bonus 4 angka daripada Shaklee, secara tidak langsung menambah sumber pendapatan dalam keluarga. Saya kini mampu menShakleekan mama dan abah juga mak dan abah mentua saya, even majoriti ahli keluarga dengan suplemen terbaik dan dapat pula mengembalikan sumbangan kewangan kepada mereka yang pernah terputus dulu, bezanya kali ini dengan tiga nilai; 

1. Nilai kewangan yang lebih besar
2. Nilai kesihatan yang lebih baik
3. Nilai kasih sayang yang infiniti

...walaupun saya tahu ketiga-tiga nilai ini tidak akan dapat membalas balik kesemua pengorbanan serta air mata mereka membesarkan kami adik beradik selama ini.

Inilah secebis kisah saya. Semua ini adalah satu bentuk didikan Allah kepada saya melalui Shaklee. Tanpa Shaklee, saya masih ada pekerjaan yang tetap. Masih ada suami yang baik, masih punya anak-anak yang manis...Tetapi mungkin saya tidak dapat beri kepada mereka sebagaimana saya dapat beri sekarang kalau tidak ada campurtangan Shaklee dalam hidup kami.

Shaklee bukanlah segalanya. Besar cabarannya bila terlibat dalam bidang ini. Tetapi jika kami memandang dengan pandangan positif, membaca dengan nada yang sama, insyaAllah moga-moga dipermudahkan jalan untuk kembali kepadaNya!

ADIOS ✌

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?