Monday, May 15, 2017

LANDMARK STUDY II : VIVIX SEMEMANGNYA BUKAN SEKADAR SIRAP BIASA

Anda semua dah baca kan tentang Shaklee Landmark Study?.

Jika belum, anda boleh mendapatkan bahan bacaannya di SINI dan di SINI.

7 tahun selepas Landmark Study pertama, Roger Barnett tidak berhenti berbangga dengan pencapaian itu, dan pada tahun 2014, Shaklee telah sekali lagi melakukan Landmark Study kedua. 


Kali ini pemenang noble dalam biologi, Dr Elizabeth Blackburn mengetuai kajian tentang TELOMERE, satu pelindung cap pada kromosom kita. 




Dr.Elizabeth Blackburn ini adalah pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009 yang menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim telomerase.

Apa itu Telomere?


Telemore ni seperti topi yang melindungi kromosom & DNA. Semakin meningkat umur, dengan faktor persekitaran, stress dan penggunaan bahan kimia di sekeliling kita menyebabkan telemore semakin lama semakin pendek. Bila telemore semakin pendek lalu musnah, maka penyakit mudah menyerang manusia.



Landmark Study II telah dijalankan oleh Shaklee ke atas pengguna Vivix yang mengambilnya setiap hari selama 5 tahun. Hasil kajian mendapati, 40% pengguna Vivix yang mengambilnya dalam jangka masa lama ini lebih rendah kadar pemendekan telomere di mana kepanjangan telomere mereka seperti orang yang berumur 40 tahun. 


Telomere lebih panjang, bermakna lebih awet muda dan lebih kurang risiko untuk penyakit-penyakit kronik seperti kanser dan masalah jantung.


Ingin pastikan telomere kita panjang sentiasa?

Amalkan pemakanan yang sihat, gaya hidup sihat dan jangan biarkan diri kita sentiasa dalam keadaan stress. Paling mudah, amalkan pengambilan Vivix setiap hari ya!.

Jangan lupa, bulan Februari ni, Shaklee menawarkan promosi istimewa untuk set Energy For Life yang mengandungi dua botol Vivix.
Vivix berfungsi untuk memastikan telomere kita sentiasa panjang dan sel/DNA terlindung daripada kerosakan atau serangan radikal bebas. 

Ini menunjukkan Vivix membantu untuk mengekalkan kemudaan, keremajaan, dan membantu mengelakkan daripada penyakit-penyakit disebabkan oleh usia yang semakin meningkat. 

Kajian ini juga membuktikan pengambilan suplemen Shaklee yang konsisten seperti Vitalizer, Vivix and Cinch setiap hari selama 5 tahun dapat mengurangkan kadar pemendekan TELOMERE sebanyak 40%.

Untuk maklumat lanjut mengenai kajian unggul berkaitan telomere ini, boleh layari http://www.healthisalifestylechoice.com/research-update-the-shaklee-telomere-research-landmark-study-ii.html ya!

Jom Shaklee!

Sr. Sup Asmaniza & Ziyauddin
SID 888128
0124430919/0124430929
COD Changlun

FB Dinas Zafran / Ziyauddin Mohamad

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?