Thursday, June 1, 2017

BILA BUAIAN DIPENUHI DARAH!

Zafran dan Zafrina mengidap eczema sejak kecil. Masa dulu, saya rasa masalah anak-anak saya besar sangat!. Silap makan sikit, kulit jadi sangat teruk dan of course memang sakit!. Masa itulah, sekarang Alhamdulillah dah baik.

Rupanya, kan. Ada lagi rakan di luar sana yang keadaan anaknya lebih menyedihkan. Ini cerita rakan saya:

"Nama saya Nurulhidayah Nurudin  Umur saya 35 tahun dan dikurniakan 4 orang anak. Saya dari Teluk Intan dan menetap di Seremban.

Allah uji saya dengan penderitaan eczema anak. Baby Fawwaz saya ni dah 2 tahun lebih umurnya. Allah uji saya, Fawwaz kena eczema sejak usia 3 bulan. Tidur sampai kena bedung. Bedung pun pagi-pagi baju mesti kena darah.




Eczema Fawwaz mula di pipi then penuh satu muka termasuk kepala😒😒. Sedih sangat tengok dia masa tu. Pergi mana-mana pun orang akan tanya.Segan pun iya, sedih pun iya

Kami jarang attend kenduri atau tempat-tempat yang panas. Fawwaz tak boleh berpeluh nanti gatal. Eczema memang ambil masa.  Saya elakkan processed food. 

Saya menyusu dan consume Nutriferon. Alhamdulillah nampak kurangnya bila saya makan Nutriferon.Dan saya tambah Omega Guard.

Masa tu Nutriferon dan Omega Guard ni pada saya mahal dan saya tak konsisten. Menderitalah anak saya dengan eczemanya 😭😭😭

Satu hari tu buaian penuh darah. Rupanya Fawwaz garu pipi. Baby eczema ni memang mak ayah kena sabar banyak-banyak😒😒.

Lepas 7 bulan eczema dia getting better.  Dah tak berair. So saya sapu Herbal Blend.

Akhirnya saya tekas untuk fokus jana side income dengan bisnes Shaklee. Ekonomi keluarga mesti lebih baik untuk anak-anak terutamanya Fawwaz,

Cukup setahun,  dia dah pandai kunyah betul dan ada gigi. Saya try sekali lagi bagi dia Omega Guard. Sehari saya bagi sebiji.

Dan Alhamdulillah bonus Shaklee saya makin bertambah 😍😍😍!!.  Saya konsisten bagi Omega Guard pada Fawwaz. Sehinggalah hari ini kesihatan dia semakin baik. Dan kulitnya pun dah licin.

OmegaGuard tu dah macam gula-gula. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Kena sorok. Sebab apa?

Diam-diam dia panjat kerusi cari Omega Guard.  Mujurlah dia tak pandai buka botol!.

Untuk ibu-ibu senasib dengan saya, masa menyusu, konsisten ambil Nutriferon, Omega Guard dan Sustained Released Vita C Plus. Bila anak dah besar sikit, bagi dia Omega Guard dan Chewable Vita-C Plus. InsyaAllah akan berhasil"

Alhamdulillah, Hidayah dah buat pilihan yang bijak untuk selesaikan eczema anak dengan zero cost! Semua kos ditanggung oleh bonus Shaklee πŸ˜ƒ. Anda bagaimana?

Jom Shaklee!

Sr. Sup Asmaniza & Ziyauddin
SID 888128
0124430919/0124430929
COD Changlun
FB Dinas Zafran / Ziyauddin Mohamad

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?