Wednesday, January 3, 2018

HARGAI MAK DAN AYAH KITA, SEMENTARA MEREKA MASIH ADA!

Hari tu, masa Dr Cip buat sharing kisah dia membesar independent sejak kecik, duduk dengan ayah sebab emak dah meninggal masa umur 3 tahun. Ayahlah segala-galanya untuk dia. Ayahlah yang membentuk sifat kuat, x putus asa dan berimpian tinggi dalam diri.

Saya jeling Pak Cop di line kedua belah kiri. Nampak bergenang air mata, cepat-cepat disekanya dengan tangan. Anak berjaya sejauh itu, masih menyebut-nyebut jasa si ayah... Siapa x hiba dan bangga, kan!

Pak Cop dulu pun x sihat, bekas guru. Kerja kuat fikir nak bagi anak bahagia saja.

Teringat mama dan abah juga. Pun bekas guru. Anak ramai. Masa dulu kerja keras, manalah nak mampu spend lebih untuk kesihatan. Nature kerja pun x banyak bergerak guna tenaga ni.  Jadi masa tua, seperti biasa memang ada tanda-tanda penyakit penuaan.



Better late than never.

Selain memastikan depa follow rutin check up di hospital, kami sediakan juga nutritional support. Alhamdulillah, banyak juga sana-sini perubahan positif. Mata, sendi, darah, jantung dll. Seronok kami kalau depa balik dr check up, dapat tau doktor puji result improve,  walaupun x semua lagi. 

Iyalah. Of course tak kan dapat mengembalikan sepenuhnya kesihatan masa muda depa.

Tapi sekurang-kurangnya kita bantu depa jalani kehidupan lebih baik, beribadah lebih mudah, itu pun belum tentu dapat balas setiap jasa yang telah dicurahkan!

Jom Shaklee!

Sr. Sup Asmaniza & Ziyauddin
SID 888128
0124430919/0124430929
COD Changlun
FB Dinas Zafran / Ziyauddin Mohamad

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?