Wednesday, December 19, 2018

BILA SEMUA ANAK BERANAK DAPAT MANFAAT ♥️

Semalam ada sorang kakak share dalam group, Shaklee Effect yang dia dan familynya dapat sejak 2 tahun mengamalkan Shaklee.

Assalamualaikum Semua.

Hari ini giliran kak Maya untuk berkongsi #ShakleeEffect yang kak Maya dapat setelah consume hampir 2 tahun. Banyak produk shaklee yang kak Maya sekeluarga consume.

Kak Maya berumur 53tahun dan mempunyai 3 org anak yang dah remaja. Tinggal di Wangsa Maju.

Asalnya kak Maya join Shaklee ni untuk mendapat harga ahli. 

Badan letih, bacaan gula tidak stabil

Produk pertama yang kak Maya beli ialah Vivix. Kak Maya beli Vivix ni sebab badan selalu letih dan juga bacaan gula yang tidak stabil.

Setelah mengambil Vivix, badan dah tak letih dan lesu lagi. Manakala bacaan gula juga semakin stabil, dan yang bestnya kulit pun semakin cantik.

Suami perokok tegar

Sebenarnya banyak #ShakleeEffect yang kak Maya sekeluarga dapat.

En. suami Kak Maya seorang perokok dan Alhamdulillah dengan izin Allah SWT sekarang dia dah berhenti merokok lebih kurang setahun lebih asbab Vivix dan juga kekuatan hati nak berhenti merokok, Walaupun selama  ini bermacam-macam cara dan petua diikuti untuk berhenti dari merokok. Akhirnya Vivix juga yang TERBAIK👍🏻

Minggu pertama ambil Vivix dia rasa rokok tu sangat pahit.. Tapi kak Maya suruh dia continue ambil Vivix hingga sekarang.




Anak dara wajah berjerawat


Anak perempuan bungsu kak maya ada masalah muka berjerawat, lepas dia ambil suplemen detox - Alfalfa Complex, Herblax, vitamin C & ESP. Alhamdulillah jerawat dah tak ada dan kulit wajah semakin bersih dan cantik. Di samping tu dia juga menggunakan skin care Enfuselle & Nutriwhite cleanser.

 
Pergelangan tangan emak retak

Emak kak Maya berumur 74 tahun dan satu hari dia jatuh ketika bangun dan bengkak  pergelangan tangan nya. Kami bawa ke hospital dan doktor buat X-Ray. Rupanya retak & terpaksa disimen. Dengan izin Allah retak elok dalam masa 2 minggu setelah kak Maya beri Ostematrix, Omega Guard & vitamin C.




Kulit kusam


Effect yang Kak Maya sendiri dapat setelah consume produk2 Shaklee ialah kulit dah tak kusam, semakin tegang, bertenaga selalu.

Kak Maya juga pakai Youth Skincare. Bila pakai Youth ni rasa kulit semakin bersih, tegang dan garis-garis halus semakin berkurangan.


Yang best sekali bila org tegur anak kak Maya, tunggu kakak ke? 😁

Kayap meninggalkan parut hitam

 
Anak lelaki kak Maya kena kayap pd tahun 2016 di bahagian belakang badan dan juga dada. Pada masa tu tak join Shaklee lagi dan dapatkan rawatan di klinik. Alhamdulillah sembuh tapi tinggal parut hitam. Jadi dia malu dan rasa rendah diri bila nak buka baju selepas latihan sukan di depan kawan-kawan.  

Ibu mana yg sanggup lihat anak sedihkan. Lepas join Shaklee, Kak Maya beri dia ESP, Vitamin C, Vitamin E & Omega Guard.  Selepas 3 bulan konsisten dgn Shaklee parut semakin pudar. 

Alahan meninggalkan kesan parut menjelikkan


Last sekali mengenai anak sulung kak Maya yang allergic di kedua-dua belah tangan selepas pulang dari perkhemahan di Ulu Langat. Dia dpt allergic tu selepas mandi kolam. Tiba-tiba tangan dia gatal gatal dan dia mula menggaru.

So kak Maya bawa dia pergi jumpa doktor dan doktor beritahu kena ambil suntikan dan juga ubat, setelah ambil ubat semua makin baik. Tangan dah tak gatal-gatal tapi meninggalkan parut-parut hitam. Kak Maya still suruh dia continue ambil semua vitamin and at the same time dia sentiasa sapu Herbal Blend. Alhamdulillah parut-parut dah hilang dan kembali ke asal.

Supplement yg diambil ialah vitamin c, vitamin E, Omega Guard, ESP, Garlic Complex dan Herbal Blend.

Itulah #ShakleeEffects yang kak Maya sekeluarga dapat. Dan tak akan bertukar ke produk yang lain.
.
.
.

Alhamdulillah. Apapun kunci utamanya ialah ikhtiar.

Allah lah sebaik-baik penyembuh.

Jom Shaklee!
Sr. Sup Asmaniza & Ziyauddin
SID 888128
0124430919/0124430929
COD Changlun
FB Dinas Zafran / Ziyauddin Mohamad

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?