Friday, September 1, 2017

SHAKLEE PILIHAN PENCAPAI KELAS DUNIA!

Tahukah anda?

Shaklee ni pilihan manusia di langit dan di bumi?

Huh, overclaim sangat statement tu, ye tak?
Ya. Shaklee diiktiraf NGO & atlit antarabangsa. 

Siapa yang endorse kebaikan Shaklee ni?

(1) NASA

Kita semua tahu betapa cerewetnya NASA dalam memilih apa-apa bahan, produk atau servis dalam misi mereka. Dalam pada cerewet sebegitu pun, NASA tetap pilih Shaklee untuk membangunkan formula khas untuk bekalan nutrisi angkasawan mereka sampai hari ini. Astro-Ade namanya. Formula khas ini NASA gunakan untuk setiap misi angkasa mereka.


Bukan itu saja, Scott Kelly yang merupakan manusia paling lama pernah menetap di ISS; setahun lamanya, juga konsisten menggunakan produk Shaklee sepanjang berada di sana. Dan vitamin yang mereka gunakan tu (selain Astro Ade) adalah formula vitamin yang sama dengan produk Shaklee di bumi. Kalau lah angkasawan dengan macam-macam ancaman; seperti keadaan tinggi UV, pun terbukti sihat Shaklee, apetah lagi kita yang di bumi kan?




Kepercayaan NASA kepada Shaklee ini merupakan satu pengiktirafan terbesar dan membuktikan suplemen Shaklee adalah yang terbaik!.

(2) Atlit Terbaik Dunia

Syarikat lain kalau nak ada kaitan dengan atlit dunia, mereka hanya sekadar “sponsored by”. Pemain bola kelab terkemuka, pakai baju yang ada tulis nama syarikat & timang sikit-sikit, selesai. Kemudian, gunakan gambarnya itu di billboard jalanan atau video youtube, dengan harapan “orang yang tengok ni sure akan beli produk aku sebab rasa akan jadi macam dia lepas guna”.

Padahal, atlit tu belum tentu guna pun produk tu. Di bayar untuk bergambar saja.

Atlit Shaklee berbeza. Kalau anda perasan, ia bukan “sponsored by”, tetapi “powered by”. Maknanya, atlit tersebut memang betul-betul menggunakan produk Shaklee untuk kekal sihat & perform.

Atlit-atlit ini pula bukan takat main di SUKMA, Sukan SEA atau KOMANWEL saja, tetapi di acara sukan terbesar di dunia, OLIMPIK! Olimpik Rio tahun lepas, 37 atlit yang menggunakan Shaklee memenangi 16 medal kesemuanya.




Maklumat lanjut, klik SINI

(3) Produk Shaklee juga diuji dalam misi-misi mencabar yang lain. Contohnya, 1983 American pertama yang daki gunung Everest tanpa bantuan oksigen juga ‘powered by Shaklee’. 


Begitu juga penerbangan tanpa henti mengelilingi dunia dengan Voyager pada 1986 dan first ever recorded expedition ke kutub utara bersama National Geographic pada tahun yang sama.


Performance Drink pertama kali dihasilkan pada 1980-an oleh saintis Shaklee dan Universiti Yale bagi membantu projek penerbangan Daedalus (human-powered flight programme). 

Performance merupakan minuman sukan yang pertama bagi para atlet di Amerika Syarikat. Melalui pemerkasaan produk Performance dari Shaklee, penerbangan Daedalus ntelah mencipta rekod sejarah sebagai penerbangan berkuasa manusia yang terjauh iaitu 72 batu dan rekod ini masih bertahan sehingga kini.



Pada tahun 1986, Shaklee menyediakan pembiayaan kewangan dan produk untuk penjelajahan luncur anjing persendirian ke Kutub Utara yang pertama kali direkodkan, dengan diketuai oleh seorang penulis, pendidik dan penjelajah kutub yang telah memenangi anugerah National Geographic bernama Will Steger.

Tiga tahun kemudian (1989),Shaklee menyediakan pembiayaan kewangan dan produk untuk penjelajahan trans-Antartik yang diketuai oleh Will Steger. Ia merupakan penyeberangan Antartika yang pertama dengan berjalan kaki, yang meliputi kawasan seluas 3,700 batu. Berikutan ekspedisi ini, Steger membentangkan beberapa isu berkaitan kutub dan persekitaran di hadapan Kongres, serta menjadi salah seorang pengasas Center for Environmental Education (Pusat Pendidikan Persekitaran).

Kemudian, pada tahun 1995,Shaklee menyediakan pembiayaan kewangan dan produk untuk Projek Artik Antarabangsa ketiga, yang diketuai oleh Will Steger. Ini adalah aktiviti pertama menyeberangi permukaan Lautan Artik seluas 2,500 batu. Ekspedisi ini memberikan maklumat yang amat bernilai tentang isu persekitaran dan perubahan landskap kutub kepada jutaan kanak-kanak sekolah di seluruh dunia.

Sekali lagi, pada tahun 2007,Shaklee menyediakan pembiayaan kewangan dan produk untuk ekspedisi GlobalWarming101.com yang diketuai oleh penjelajah kutub Will Steger. Ekspedisi serba canggih ini merangkumi satu kempen pendidikan yang ekstensif untuk meningkatkan kesedaran para pelajar di seluruh Amerika mengenai kesan perubahan iklim global terhadap lima komuniti Inuit di Artik.


Keberkesanan Shaklee terbukti dalam keadaan bumi yang paling extreme, apatah lagi untuk kita yang cuma ulang-alik pejabat saja, kan?


Paling kagum bila Shaklee diiktiraf sebagai syarikat pertama di dunia yang dapat pensijilan Zero-Carbon Footprint. 

Maknanya, Shaklee sangat menitikberatkan soal sustainability sampai mereka tak nak alam semulajadi ada sebarang kesan hanya sebab kita ambil nutrien daripadanya untuk dijadikan produk. Sebelum &  selepas Shaklee, alam masih bersih seperti sebelumnya.

Tanya majikan tempat anda bekerja, zero-carbon ke tidak?

Komitmen Shaklee terhadap alam semulajadi tidak terhenti pada produk, tetapi kepada kesemuanya. Pensijilan Friends of Sea, iaitu Shaklee hanya ambil sumber ikan yang diluluskan, yang tidak memberi kesan kepada ekosistem hidupan laut. Dianugerahkan EPA Climate Leaders sebab berjaya capai net-zero greenhouse emissions bertahun-tahun.


Nampak tak, best kan, Shaklee :-)?
Only the best people use the best product. 

Kredit SINI dan SINI

Jom Shaklee!

Sr. Sup Asmaniza & Ziyauddin
SID 888128
0124430919/0124430929
COD Changlun
FB Dinas Zafran / Ziyauddin Mohamad

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?