Thursday, March 12, 2015

TORPEDO : TURKI, PERGEO DATANG!

Wow!. Tagline ke apa tu... Ye, benar, hampir ke sana, namun masih ada perkara penting berkaitan akademik anak-anak ini yang perlu diselesaikan. Apa pun, rasa sungguh bersyukur kerana Allah memberi peluang merasai satu feeling halus tentang Turki ni. Seolah-olah rindu kepada sesuatu yang tidak pernah ditemui. Begitulah hebatnya penangan bumi barakah, yang pernah menguasai sejarah peradaban dunia Islam satu ketika dulu. Ok, ada peluang lagi, InsyaAllah kami akan sampai. Tunggu masa dan ketikanya nanti!

Mengimbau eksplorasi ilmu musim lalu, minta maaf banyak-banyak. Masih belum sempat cerita di sini pun, agaknya plotnya pun dah kabur. Tapi tak apa, lets the photos tell the whole story ya!

Bermula dengan Bismillah...



Tiba di KLIA2, besar dan luas bukan main, lenguh berjalan...




Bergelandangan; pengalaman berharga!

Semasa menaiki pesawat Air Asia AOR-KL, hari dah gelap, jadi tak ada apa yang dapat dilihat melainkan kerlipan lampu-lampu di muka bumi. Tapi penerbangan ke Padang pada waktu pagi membelah ruang angkasa Pulau Sumatera memberikan satu pengalaman indah terutamanya apabila pesawat melewati banjaran-banjaran pergunungan lipat muda yang menakjubkan. Subhanallah! 



Tepat jam 8.50 pagi waktu Padang, kami tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Minangkabau. Rasa macam tak percaya, akhirnya diizinkan Allah menjejakkan kaki di bumi Ranah Minang ni. Jadi, perjalanan ilmu kami pun bermula...






















Hari kedua di Bukittinggi;


































Hari ketiga; bersiap sedia kembali ke Padang;






Dapat juga beli beberapa bilah pisau dan parang yang dibawakan khas dari Pagar Ruyung. 
Memang borong banyak sebab harga dia memang sangat murah, macam tak sesuai pulak dengan kualiti dia yang hebat!

Destinasi utama, sudah tentu menziarahi warga Fakultas Kedoktoran, Universitas Andalas;












Selesai, makan tengah hari dulu, sebelum dibawa bersiar-siar mengelilingi kota Padang,










Hari keempat, bakal meninggalkan jejak di bumi Padang;











Selamat tinggal Padang-Bukittinggi Indonesia!!!


Jauh perjalanan luas pengalaman, hopefully geng fivers PERGEO kali ni dapat mengutip ilmu yang tidak ternilai harganya daripada trip ini.

Next trip?

Tunggu!!!

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?