Friday, August 26, 2016

KALAU BAGUS BERITAHU ORANG...

Pernah tak dengar tagline macam tu. Ada sambungan dia....

" Kalau tak bagus, bagitahu saya", atau "Kalau tak bagus, diam-diam saja" 

Kan?

Selalunyalah kan, seboleh-bolehnya satu-satu produk tu, kalau ada perkara-perkara tak elok timbul, nak simpan kemas-kemas dalam laci. Ya, of course la sesetengahnya akan dibuat penambaikan tapi kalau boleh tak nak orang ramai tahu.

Lain pula dengan Mr. Roger Barnett, CEO Shaklee Corporation ni, yang memang sengaja suruh orang yang 'kepoh' buat kajian kat produk dia. Orang yang memang tak ada kaitan dengan Shaklee tapi memang buat kajian kepada produk suplemen. Di mana, hasil kajian mereka, baik atau buruk, semuanya akan didedahkan ke pengetahuan masyarakat.

Kalau korang, berani ke suruh pihak ketiga bongkar tentang produk korang?

Berbalik kepada cerita tadi, apapun cuba lah buka dan baca laman web landmarkstudy.com , apa keputusan kajian pihak ketiga ni terhadap Shaklee.  

Kadang-kadang, bila orang minta pendapat tentang kaedah penjagaan kesihatan, bila syorkan vitamin Shaklee saja, kebanyakannya akan mula berdolak dalik. Eh, tadi kau kan jugak yang tanya pasal tu. Hehe, orang kita, kan.

Ada yang jawab, doktor kata semua vitamin tu tak perlu, sebab boleh dapat dalam makanan. Dan juga vitamin tak ada manfaat pun sebab boleh menyebabkan penyakit, malah lebih berbahaya. Pastu, makan vitamin kena minum air banyak sebab boleh ganggu buah pinggang!

SEBENARNYA, APA YANG ORANG TU KATA MEMANG BENAR!.

Orang yang makan vitamin sebenarnya lagi tinggi risiko untuk mendapat penyakit tau!. Dan ni telah dibuktikan melalui landmark study. (KORANG BACA TAK TADI???), Tapi, mereka tertinggal fakta penting yang turut dibuktikan oleh landmark study - bahawa bukan semua vitamin itu sama dan vitamin Shaklee telah dibuktikan mampu mengurangkan risiko pelbagai penyakit kronik.

Jadi, kalau anda percaya melalui pemakanan sahaja boleh mencegah penyakit, lebih baik teruskan macam tu, tapi kena ingat, badan perlukan 40 jenis zat makanan setiap hari. Kalau yakin boleh cukupkan, terpulang.

Tapi, kalau anda rasa nak makan vitamin, tak payah pening kepala nak fikir vitamin apa. Pilih saja Shaklee. Walaupun ada yang kata vitamin Shaklee tak bagus tapi landmark study buktikan sebaliknya.

Ya Allah....landmark study tu apa? Landmark tu sendiri maksudnya macam mercu tanda, nak tunjuk perkara yang sangat signifikan bila nak merujuk pada sesuatu isu Gambar ini adalah landmark study untuk nutrisi, di mana kajian ni buat Shaklee yang buat, tetapi pihak ketiga yang tidak ada kepentingan langsung dalam Shaklee.



Takmau cakap banyak, klik sini ja okay!
http://zafranzafrina.blogspot.my/search/label/Kajian%20Unggul

Jom Shaklee!


Sr. Sup Asmaniza & Ziyauddin
SID 888128
0124430919/0124430929
COD Changlun
FB Dinas Zafran / Ziyauddin Mohamad

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?