Sunday, April 26, 2015

ANAK DARA SAYA KENA CHICKEN POX!

Rabu lepas, Amirah ada tunjukkan satu bintik kecil di perut, katanya gatal. Nampak macam berair. Sebelah malam, badannya panas dan bintik-bintik dah mula banyak di badan. Sah chicken pox ni!. Tak pernah lagi ada pengalaman jaga anak-anak yang kena chicken pox ni. Google di Internet, bertanya pada mama dan mak untuk dapatkan tips-tips pengendalian mangsa chicken pox.

Nasib baiklah di rumah sentiasa standby senjata utama ni >> Basic H dan Herbal Blend Shaklee. Sentiasa mandikan dengan Basic H, kemudian sapu krim Herbal Blend ke seluruh badan. Alhamdulillah bintik-bintik chicken pox keluar sehingga ke kaki pada hari pertama lagi, badan tidak panas dan yang penting, kurang gatal. Kesian kakak!


Inilah dia senjata yang rasanya perlu ada di setiap rumah. Memang sangat membantu tambah-tambah kepada ibu moden yang sibuk bekerja. Ya la, dok di bandar ni mana nak cari daun semambu, kan. Paling cepat, guna remedi semulajadi yang bukan sahaja tidak ada bahan kimia, tetapi bantu menghilangkan rengsa dan gatal akibat dengan bintik-bintik chicken pox dengan berkesan, InsyaAllah.


Bila anak demam, semua orang cari Basic H. Mengapa? 
Basic H ni sebenarnya pencuci serbaguna tanpa bahan-bahan kimia yang boleh penetrate thru’ skin. It’s organic based. Takde kaler, takde bau, takde bahan kimia TAPI SANGAT efektif.  Sebab Basic H ni menyerap haba 3 kali ganda dari air biasa. Jadi, kalau anak demam, kita mandikan atau lap-lapkan badannya dengan Basic H, InshaALLAH boleh lega dan suhu akan turun. Basic H juga sesuai untuk yg ada masalah eczema, gatal2, alergi dan demam campak.

Herbal Blend Multipurpose Cream ini pula diformulakan daripada ekstrak semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary. 

Krim ini bersifat dingin, bermentol dan tidak berminyak dan melekit. Herbal blend juga telah diuji secara klinikal di mana krim ini dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki. Haa, sebab tu ramai yang suka & repeat order.

Dan banyak lagi kebaikan Herbal Blend Multipurpose Cream ini antaranya:

- Ruam,
- Luka kecil 
- Calar
- Demam (sapu keseluruh badan suhu akan turun)
- Eczema
- Masalah kulit gatal
- Menghilangkan parut
- Melembutkan kulit yang kasar
- Memperbaiki kesan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki.
- Meredakan gatal dan rengsa serta menghilangkan tanda akibat chicken pox
- Memecahkan lemak / pembuangan angin dengan cara urutan terutama pada bahagian perut
- Losyen kegunaan harian

Dah ramai yang mencuba kedua-dua remedi ini untuk chicken pox dan sangat berpuas hati. Antaranya;



Master Herny yang kembali cun setelah sembuh dari chicken pox!

Jomlah, apa lagi...

Get Shaklee Today!

Sr. Sup Asmaniza & Ziyauddin
SID 888128
0124430919/0124430929
COD Changlun
FB Dinas Zafran / Ziyauddin Mohamad

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?