Friday, April 3, 2015

PERLUKAH SUPLEMEN SEMASA TRAVEL?

Bila kita travel, biasanya rutin hidup dan pemakanan kita memang akan berubah, tak sama dan sesempurna di rumah. Kita juga pastinya akan terdedah dengan segala macam bakteria dan virus di persekitaran, terutamanya di kawasan yang asing bagi kita.

Saya selalu travel. Untuk memastikan perjalanan percutian saya seronok dan lancar, biasanya saya siapkan beberapa jenis suplemen untuk bantu boost energy, kuatkan imun dan kawal kolestrol akibat pemakanan yang tidak menentu. Dan disebabkan suplemen Shaklee sesuai diamalkan oleh seisi keluarga, maka saya memilih suplemen asas dengan kombinasi suplemen fokus untuk diri sendiri dan keluarga.

Antaranya:
Family Wellness Set yang terdiri daripada ESP, Vitalea multivitamin, Sustained Released Vita C Plus dan B Complex.


Saya juga suka bawa suplemen favourite saya dan keluarga seperti Vivix, Omega Guard dan Vitalea For Children untuk anak-anak. Alhamdulillah setakat ini, Allah pelihara kami daripada sebarang musibah kesihatan.




Suplemen berbentuk pil ni saya muatkan dalam special pill box Shaklee yang memang sangat cantik. TQ Salwa, pinjamkan gambar ni.


Kadang-kadang kami juga bawa Shaklee Get Clean Water Pitcher. Penapis air mobil yang memang sangat ohsem!. Ye lah, mana larat nak beli dan angkut air mineral berbotol-botol, tambah lagi kalau kita singgah di banyak tempat, kan.



Tengoklah air yang ditapis, suci bersih. Rasa pun 'lembut' dan sedap.




Antara testimoni pengguna Get Clean Water Pitcher yang 
sangat berpuas hati dengan penapis air ni

Kenapa suplemen?. Ya, sakit itu ujian, tapi berikhtiar juga dituntut dalam agama, kan. Jadi ini cara kami. Kesihatan memang mahal, tapi sakit LAAAAAAAAAAAGIIIIII MAHAL!. Bye.

Get Shaklee Today!

Sr. Sup Asmaniza & Ziyauddin
SID 888128
0124430919/0124430929
COD Changlun
FB Dinas Zafran / Ziyauddin Mohamad

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda?